کاربردهای مختلف تیرهای فولادی ساختمان
کاربردهای مختلف تیرهای فولادی ساختمان
دو شنبه 3 خرداد 1400 ساعت 11:12 | بازدید : 137 | نویسنده : سینا | ( نظرات )

کاربردهای مختلف تیرهای فولادی

تیرهای فولادی H و I چه کاربردهای متفاوتی دارند؟

  1. تیرهای مخصوص سیستم عامل
  2. تیرهای مخصوص پل
  3. من تیر برای ساختمانهای تجاری معمولی
  4. من برای برنامه های سبک وزن پرتو می کنم
  5. تیرهای مخصوص ساخت کشتی و اسکله

تیرهای فولادی یک ماده اصلی در هر پروژه ساختمانی است. آنها معمولاً به عنوان قطعات طولانی از فولاد توصیف می شوند. در فیلیپین ، بسته به اندازه گیری قسمتهای مختلف آن ، هنوز هم می توان آن را طبقه بندی کرد. به خاطر داشته باشید که به قسمتهای افقی آن فلنج و به قسمت عمودی وب گفته می شود. فلنج ها برای مقاومت در برابر هر نوع خم شدن وجود دارد ، در حالی که وب نیروی برشی وارد شده به آن را جذب می کند.

اگر دارای فلنج هایی باشد که از بیرون نازک و از داخل ضخیم تر باشند ، به عنوان پرتو I شناخته می شود ، در حالی که اگر فلنج های آن ضخامت ثابت داشته باشد ، به عنوان پرتو H شناخته می شود. اگرچه آنها عملاً یکسان هستند ، اما این تفاوت کم در فلنج ها ، کاربردهای اصلی آنها را بسیار متفاوت می کند.

به خاطر داشته باشید که تیرهای فولادی بر خلاف صفحات فولادی در فیلیپین در ساخت های مختلف بسیار محبوب هستند . دو نوع تیرهای فولادی فوق الذکر بیشترین استفاده را دارند. با این اوصاف ، تفاوت در کاربردهای آنها مهم است. توجه داشته باشید که حتی اگر نسبتاً یکسان باشند ، طراحی آنها کاربردهای مختلفی را ایجاد می کند.

در زیر لیستی از کاربردهای مختلف تیرهای فولادی آورده شده است!

پرتوهای H برای سیستم عامل ها

تفاوت اصلی بین تیرهای H و تیرهای I این است که تیرهای H دارای دیواره ها و فلنج های ضخیم تری هستند و این امر باعث ایجاد ایده آل تر در ساخت سکوهایی با اندازه های مختلف می شود. فلنج های ضخیم تر آن را قوی تر کرده و توانایی تحمل مقادیر بیشتری از وزن را دارد. تیرهای H در درجه اول برای سکوهایی استفاده می شوند که باید بتوانند بارهای سنگین تری را تحمل کنند.

به کاربردهایی مانند طبقه میانی آسمان خراش یا طبقه بالای انبار فکر کنید. اگرچه هنوز هم می توان از آن برای ساختمانهایی استفاده کرد که برای نگهداری بارهای کمتر از حد معمول طراحی شده اند ، اما ممکن است وزن پرتو مسئله ساز شود. برای این برنامه ها ، پرتوهای I بیشترین ارجحیت را دارند. در پایان روز ، انتخاب بین پرتو H یا پرتو I برای سیستم عامل ها بستگی زیادی به پیمانکار دارد.

پرتوهای H برای پل ها

وقتی صحبت از کار جاده مانند پل روی آب ، یا روگذر می شود ، کاملاً پذیرفته می شود که این پرتو H است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این بدان دلیل است که پل ها به مقاومت و دوام مشخصی نیاز دارند که در تیرهای H به جای I Beams بیشتر مشهود است. سنگین بودن تیرهای H نیز به دلیل اینکه چقدر پل های پشتیبانی معمولاً خود به خود دارند ، نادیده گرفته می شود.

پل ها برای ماندگاری طولانی مدت طراحی شده اند. آنها باید بتوانند نیروهای طبیعت و هجوم مداوم و تقریباً مداوم وسایل نقلیه را شجاع کنند. وزن وسایل نقلیه یک عامل بسیار مهم است. پل هایی که بخشی از مسیر کامیون های تجاری است باید حتی قوی تر شوند زیرا این کامیون ها معمولاً محصولات و مواد بسیار سنگینی را به همراه دارند.

من برای ساختمانهای تجاری معمولی تیر می زنم

برای مراکز تجاری با رشد کم ، پرتوهای من انتخاب هستند. استحکام موجود آنها پشتیبانی کافی برای چند طبقه را فراهم می کند و فضای زیادی را برای ساخت بیشتر فراهم می کند. از آنجا که تیرآهن من می تواند دارای فلنج مخروطی یا فلنج پهن باشد ، برای این نوع پروژه های ساختمانی کاربردهای بیشتری دارند .

با این حال ، تیرهای H اغلب برای سازه های بزرگ استفاده می شوند. بسیار شبیه آسمان خراش ها ، یا مجتمع های عظیم صنعتی. آنها معمولاً قویتر بوده و دامنه وسیع تری دارند و پشتیبانی بیشتری را در منطقه وسیع تری ایجاد می کنند.

من برای برنامه های سبک پرتو می کنم

تیرآهن I تیرآهن فولادی ایده آل برای مواردی است که به یک ماده تحمل بار سبک نیاز دارند. اغلب اوقات از آنها برای ساخت قاب هایی برای راه های واگن برقی ، آسانسور ، تریلر و حتی تخت کامیون استفاده می شود. این پروژه ها به دامنه وسیع تر و قدرت بیشتری که پرتو H فراهم می کند نیاز ندارند. در عوض ، آنها بر روی یک ماده سبک تر ، تا حدی کوتاه تر تمرکز می کنند که می تواند یک ماده تحمل وزن نسبتاً مشابه را به یک ناحیه دقیق تر و کوچکتر وارد کند.

تیرهای H معمولاً بلند و عریض ساخته می شوند زیرا بیشتر کاربردهای آن نیاز به پوشاندن سطح وسیع تری دارد. از طرف دیگر ، تیرهای I را می توان به بخشهای کوچکتر تولید کرد ، و آنها را به پرتو ترجیحی این کاربردهای کوچکتر تبدیل می کند.

تیرهای H برای کشتی و اسکله سازی

اسکله های Oceanside برای اینکه بتوانند به عنوان یک مرکز لجستیک عمل کنند ، به یک پایه نسبتاً قوی نیاز دارند. تیرهای H چارچوب سازه ای کاملی برای این سازه ها هستند. دامنه وسیع تری دارد و آن را برای این امکانات ذخیره سازی تا حدودی خارج از کشور ایده آل می کند.

کشتی های باری بزرگ که باید آنقدر قوی باشند که بتوانند وزن زیادی را از طریق اقیانوس ها و دریاها تحمل کنند نیز همین است. پرتوهای H به دلیل وزنی که می توانند تحمل کنند ، یکی از محبوب ترین گزینه ها برای چنین مواردی هستند.

تیرهای I می توانند برای کشتی های باری نیز استفاده شوند ، با این حال ، آنها بیشتر از یک کاربرد ساختاری برای عرشه استفاده می کنند به جای منطقه ای که بار در آن قرار می گیرد.

غذای آماده کلیدی

طبق معمول ، کاربردهای بی شماری از فولاد در فیلیپین در بسیاری از زمینه های مختلف وجود دارد . هنگام صحبت در مورد تیرهای فولادی ، به ویژه تیرهای H و I از محبوب ترین ها هستند و بنابراین کاربردهای زیادی دارند. با این وجود تفاوت آنها کمی محل استفاده را تعیین می کند. در حقیقت ، توانایی های تحمل وزن آنها ، منطبق با مساحت صفحات فولادی فیلیپین ، آنها را به ساخت و سازهای سنگین تحمل می کند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین کاشی و سرامیک روز دنیا و آدرس ceramictilenew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :