سرامییک چگونه ساخته می شود؟
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت 13:3 | بازدید : 116 | نویسنده : سینا | ( نظرات )
  • سرامیک: در واقع چه چیزی است؟ |

    اگر دو سال پیش از من می پرسیدند که سرامیک چیست و شما با آنها چه می کنید ، جواب من این بود: ظروف مادربزرگ من. بعد از مدتی کار در Fraunhofer IKTS ، من می دانم که سرامیک بسیار بیشتر از ظروف چینی است. آیا می دانید چه سرامیک هایی در خانه دارید؟ مطمئناً بعضی چیزها شما را متعجب می کند. اما سرامیک چیست؟ او اهل کجاست؟ چگونه می توانیم ازآن استفاده کنیم؟ اینجا میریم! بیایید این س questionsالات را با هم روشن کنیم.

    در مورد سرامیک های موجود در بازار ، ما بین سرامیک های سفالی و شیشه ای تفاوت قائل می شویم. از هر دو نوع به عنوان سرامیک ظرف ، کوره ، ساختمان یا بهداشت استفاده می شود. در چند دهه گذشته اصطلاح سرامیک فنی یا سرامیک کامپوزیت اضافه شد. مترادف نیز: سرامیک با کارایی بالا ، سرامیک مهندسی ، صنعتی یا صنعتی. دانشمندان Fraunhofer IKTS روی این نوع سرامیک ها کار می کنند.


    فرآوری پودر.


    چسب آلی


    پراکندگی پودر با یک چسب آلی با دست.

    سرامیک چند ساله است؟

    ظروف سفالی به طور مستقل از یکدیگر در زمان های مختلف در مناطق مختلف کشف شده اند. تحقیقات نشان می دهد که سرامیک بیش از 10 هزار سال پیش شناخته شده بود. قطعات سرامیکی یافت شده امروزه از نظر ترکیب متفاوت هستند ، زیرا اجداد ما با ماده اولیه ای که به صورت منطقه ای پیدا می کردند کار می کردند. تمام تفاوت ها در همینه.

    خاک رس ماده اصلی ساخت سرامیک است. ما او را در گودال های سفالی پیدا می کنیم. باران سنگ جامد قبلی را به ذرات کوچک ، دانه ریز ، پودر و حاوی آب تبدیل کرد. این ذرات با آب مخلوط شده می توانند به خوبی شکل بگیرند. پس از قالب گیری ، سرامیک باید خشک شود. خاک رس فرآوری شده برای ثبات بیشتر سوزانده می شود. هرچه به مواد احتیاج بیشتری داشته باشید ، اجاق گاز داغتر باید تنظیم شود. امروز می دانیم: از دمای تقریباً 1000 درجه سانتیگراد ، پخت اتفاق می افتد. این ویژگی خاصیت سرامیکی آن مانند سختی ، مقاومت یا نفوذ حرارتی را می دهد.

    سرامیک از نظر توانایی تغییر خصوصیات از فلز متفاوت است - یک مزیت اساسی سرامیک. در مورد فلزات ، خصوصیات قابل تغییر نیستند. از طرف دیگر ، در مورد سرامیک ها ، خصوصیات بستگی زیادی به روند ساخت دارد. در گذشته ، پردازنده ها تنظیم دقیق ویژگیهای مورد نظر را از طریق پخت دشوار می دانستند - یعنی فرآیند پخت. این در حالی است که به دلیل فناوری مدرن تغییر کرده است ، این بدان معناست که: امروزه پخت و پز یک علم به خودی خود است ، که ما به روش های مختلفی با آن آزمایش می کنیم!

    سرامیک ها بر اساس ترکیب شیمیایی آنها طبقه بندی می شوند. سه گروه متداول عبارتند از: سرامیک سیلیکات (به عنوان مثال چینی) ، سرامیک اکسید (به عنوان مثال اکسید آلومینیوم) و سرامیک غیر اکسید (به عنوان مثال نیترید سیلیکون).


    تولید کامپوزیت پیزو.


    دیسک Al2O3 (99.99٪) با عنصر گرمایش چاپ شده.


    اتوی بخار با زیره سرامیکی.

    سرامیک فنی

    همانطور که گفتم: سرامیک های کامپوزیت برای چندین سال برای مردم و صنعت مهم بوده است. در اصل ، هر آنچه از مواد غیر فلزی و غیرآلی تشکیل شده باشد ، سرامیک هایی با عملکرد بالا نامیده می شود. سرامیک های فنی از نظر پردازش دقیق با سرامیک های معمولی تفاوت دارند. به عنوان مثال ، فقط می توان از یک اندازه دانه خاص برای شکل دهی استفاده کرد. دانه باید از طریق خلوص و اندازه دانه در یک محدوده تحمل تعریف شده متقاعد شود. پودر سرامیک معمولاً به صورت مصنوعی تولید می شود ، زیرا مواد اولیه موجود در طبیعت از الزامات خلوص شیمیایی یا همگنی برخوردار نیستند.

    سرامیک فنی برای اولین بار در اواسط قرن نوزدهم استفاده شد. آن زمان برای تولید عایق های الکتریکی. امروزه دانشمندان به طور گسترده زمینه های کاربرد سرامیک های با کارایی بالا و سرامیک های صنعتی مجهز با خصوصیات مختلف را بهینه کرده اند. ما برای تولید محصولات صنعتی متناسب و ارائه طیف گسترده ای از خدمات به این ویژگی ها در Fraunhofer IKTS نیاز داریم.

    سرامیک ها علاوه بر ویژگی هایی مانند سختی ، مقاومت و مقاومت در برابر حرارت از طریق: در برابر سایش و مقاومت در برابر سایش ، پایداری ابعاد ، مقاومت در برابر خوردگی ، هدایت حرارتی ، عایق الکترونیکی ، نیمه هادی ، خواص پیزو و فروالکتریک و همچنین سازگاری زیستی ، سازگاری مواد غذایی و و ...

    اما صنعت و تحقیقات از سرامیک های فنی برای چه استفاده می کنند؟ به عنوان مثال ، در فن آوری پزشکی ، برق و سیستم ، در الکترونیک و ابزار ، در صنایع شیمیایی و نساجی ، در مهندسی مکانیک یا در الکترونیک پیزو استفاده می شود.


    اجزای ساخته شده از SiC / Si3N4.


    روتور توربین قالب تزریقی ساخته شده از نیترید سیلیکون.


    چرخ دنده های سرامیکی شات شده.


    فرآیند تولید مواد افزودنی Fusion Filament Fabrication (FFF) ، که از صنعت پلاستیک می آید ، توسط IKTS با سرامیک و مواد مرکب سازگار شده است. FFF با کارآیی مواد همچنین امکانات جالب توجهی را برای تولید ابزارهای ویژه برای فلزات سخت ایجاد می کند.


    جز component سرامیکی - تولید شده با استفاده از فرایند ساخت مواد افزودنی »ساخت فیبرهای فیوز«.


    علامت گذاری CeraCode® بر روی فلز تحت نور UV.

    سرامیک در Fraunhofer IKTS

    در Fraunhofer IKTS ، از خصوصیات فردی سرامیک برای تولید محصولات و راه حل های نوآورانه برای فردا استفاده می شود. زمینه های تحقیق در IKTS بسیار متنوع و گسترده است. از فیلتراسیون (نانو) بقایای مختلف لجن دارویی و فاضلاب از آب گرفته تا تصفیه آب شیرین برای انسان و حیوانات. مایعات ، گازها یا گازهای خروجی دیگر نیز می توانند با سرامیک فیلتر شده و تمیز شوند.

    از سرامیک های با کارایی بالا در باتری ها نیز استفاده می شود که از جمله موارد دیگر این است که دامنه و عملکرد خودروهای الکترونیکی را افزایش می دهند.

    دانشمندان IKTS همچنین از سرامیک های اکسید برای تولید محصولات زیست سازگار و فناوری پزشکی استفاده می کنند. از جمله این موارد ، به عنوان مثال ، کاشت دندان و تاج دندان است. اما مواد جایگزین استخوان زیست سازگار با چاپ سه بعدی نیز بخشی از آن است.

    آخرین نمونه از تنوع سرامیک ها استفاده از سرامیک به عنوان ماده ای لومینسانس است. مزیت شما: درخشش از طریق مراحل مختلف پردازش شیمیایی و دما حفظ می شود. به عنوان مثال ، ما از مواد لومینسانس سرامیکی برای شناسایی اجزا استفاده می کنیم که پس از پردازش م componentلفه نیز قابل خواندن است.


    بیوسرامیک: تاج دندان ساخته شده از اکسید زیرکونیوم.


    Bioceramics: کاشت هیدروکسیلاپاتیت (بخشی از فک پایین) با استفاده از چاپ سه بعدی تولید می شود.


    بیوسرامیک: ماکت استخوان ران سرامیکی.

    همانطور که می بینید ، سرامیک ها به سختی محدودیتی ندارند. ما فقط به یک انتخاب کوچک نگاه کرده ایم. اگر می خواهید در مورد سرامیک های با کارایی بالا در IKTS اطلاعات بیشتری کسب کنید ، به صفحات موضوعی مختلف ما یا سایر پست های وبلاگ نگاهی دقیق بیندازید . چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد.


    سرامیک های شفاف به عنوان مثال ب. مناسب برای نمایشگرهای تلفن همراه و تبلت.


    منبت کاری شیشه با دقت میکرومتر: قالب های لنز شیشه ای ساخته شده از سرامیک های کاربید تنگستن در مقیاس نانو.

برچسب‌ها: سرامیک , کاشی , ممواد ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ سرامیک
دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 ساعت 12:49 | بازدید : 111 | نویسنده : سینا | ( نظرات )
 

رنگ سرامیکی - چه زمانی و چگونه می توان از رنگ ضد لک استفاده کرد؟

 

هنگام آماده سازی برای بازسازی یک آپارتمان ، خانه یا دفتر ، به طور فزاینده ای برای رنگ آمیزی دیوارها و سقف ها به رنگ سرامیک روی می آوریم. این ماده نه تنها باعث ایجاد مقاومت فوق العاده در برابر آسیب و پوشش سایشی روی سطح رنگ شده می شود ، بلکه به خوبی جریان می یابد و رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ می کند. رنگ سرامیکی چیست؟ ترکیب آن چیست؟ چه چیزی را می توانید با رنگ سرامیکی نقاشی کنید؟ این در چه اتاق هایی بهتر کار خواهد کرد؟ چگونه با رنگ سرامیک رنگ آمیزی کنیم؟ من به مهمترین سوالات پاسخ خواهم داد.

رنگ سرامیکی محصولی نسبتاً جدید است که کمتر از 20 سال پیش به بازار عرضه شد. چه چیزی باعث برجسته شدن آن می شود؟ رنگ سرامیکی یک رنگ لاتکس منتقل شده از طریق آب برای دیوارها و سقف ها یا یک امولسیون لاتکس است که با پرکننده های سرامیکی بسیار کوچک غنی شده است. پس از خشک شدن روی سطح رنگ شده ، به لطف میکرو گرانول های سرامیکی ، یک پوشش فوق العاده سخت و مقاوم در برابر سایش ایجاد می شود.

ترکیب رنگ سرامیک چگونه است؟

 

رنگ سرامیکی پایه آب ، مانند امولسیون های لاتکس برای دیوارها و سقف ها ، بر اساس پراکندگی های اکریلیک (رزین های اکریلیک معلق در آب) ، رنگدانه ها و مواد پرکننده ساخته می شود. م componentلفه ای که رنگ سرامیک را از امولسیون کلاسیک اکریلیک یا لاتکس متمایز کرده و به خصوصیات غیرمعمول رنگ کمک می کند ، اجزای سرامیکی و در نتیجه گرانول های نامرئی هستند. برخی از تولیدکنندگان ترکیب رنگ های سرامیکی را با عناصر اضافی غنی می کنند که باید به رنگ آنتی استاتیک ، ضد باکتری یا خنثی کنندگی فرمالدئید در هوا برسد.

رنگ سرامیک چه خصوصیاتی دارد؟

 

رنگ سرامیکی روی سطح رنگ شده پس از خشک شدن پوششی با خصوصیات غیرمعمول ایجاد می کند. اول از همه ، دیوارها یا سقف های رنگ شده با رنگ سرامیکی با سختی بی سابقه ای مشخص می شوند ، به لطف آن در برابر فرورفتگی ، خراش و تراشه مقاوم هستند. سطوحی که با رنگ سرامیکی نقاشی شده اند دارای سطح صاف مات بوده و از نشست گرد و غبار بر روی آنها جلوگیری می کند. از مزایای رنگ های سرامیکی نیز سهولت استفاده به دلیل قوام مطلوب است.

رنگ های سرامیکی نیز بسیار بادوام هستند و دارای رنگ های شدید و غیر محو هستند. آنها همچنین در برابر خاک مقاوم هستند - انواع مختلف آلودگی را حتی در شراب ، چربی یا قهوه در ساختار خود جذب نمی کنند.

علاوه بر این ، تمیز کردن رنگ های سرامیکی دیواری و سقفی نیز بسیار آسان است. می توان آنها را حتی با مواد شوینده قوی بر اساس کلر و الکل ، بدون خطر تغییر رنگ یا روشن شدن ، شست.

چه چیزی را می توانید با رنگ سرامیکی نقاشی کنید؟

 

رنگ سرامیکی یک محصول رنگی است که می تواند برای پوشش دادن انواع مختلف سطوح استفاده شود. اطلاعات برنامه را می توان در برچسب رنگ یا در برگه اطلاعات آن یافت.

بیشتر اوقات ، از رنگ های سرامیکی برای رنگ آمیزی دیوارها با ملات های سیمان آهکی و سیمان ، ضخامت گچ و دیوارهای خشک ، لایه های نازک معدنی اکریلیک استفاده می شود. آنها همچنین می توانند اعمال شوند - مگر اینکه تولید کننده مشخص کرده باشد - روی کاغذ دیواری ، بتن ، آجر و بلوک های ساختمانی بتونی.

آیا رنگ چوب سرامیک یا رنگ فلزی سرامیک وجود دارد؟ به نظر می رسد که پس از آماده سازی با آماده سازی مناسب ، از رنگ سرامیکی دیوار و سقف می توان روی چوب ، سطوح چوبی (به عنوان مثال تخته سه لا) و سطوح فلزی و همچنین شیشه و سرامیک (به عنوان مثال کاشی و سرامیک) استفاده کرد.

از رنگ سرامیکی کجا استفاده کنیم؟

رنگ سرامیکی سقف ها یا دیوارها با مقاومت بسیار بالا در برابر خاک و آسیب مکانیکی مشخص می شود.

به همین دلیل ، می توان از آن نه تنها در خانه های شخصی ، بلکه در ساختمانهای عمومی نیز استفاده کرد. غالباً از رنگ سرامیکی برای رنگ آمیزی اتاقهایی استفاده می شود که در آن لکه ها و سایش ها آسان باشد ، یعنی راهروها ، راهروها ، آشپزخانه ها ، انبارها ، اتاق کودکان ، همچنین مهد کودک ها ، مدارس و بیمارستان ها ، رختکن ها و همچنین دفاتر پزشکان ، متخصصین زیبایی و دامپزشکان.

به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و قابلیت شستشوی پوشش سرامیکی با مواد شوینده ، از رنگ سرامیکی می توان در اتاق های به اصطلاح مرطوب ، یعنی رنگ سرامیکی حمام یا رنگ سرامیکی آشپزخانه نیز استفاده کرد.

رنگ سرامیکی ، به دلیل سطح مات ، یک راه حل مناسب برای دیوارها و سقف های ناهموار است - پوشش ایجاد شده باعث انعکاس یا جذب نور نمی شود و باعث می شود ناهمواری با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد.

چگونه با رنگ سرامیک رنگ آمیزی کنیم؟

 

رنگ سرامیکی محصولی است که می تواند برای افرادی که هیچ تجربه نقاشی دیواری ندارند با موفقیت استفاده شود. استفاده از این محصول به لطف قوام مطلوب ، بسیار ضخیم و نچسب بسیار آسان است.

خود رنگ آمیزی با رنگ سرامیکی یک لذت خواهد بود ، زیرا نه تنها از غلتک (قلم مو) نمی چکه و باعث لک شدن دیوارها یا سقف نمی شود ، بلکه به خوبی می پوشاند.

علاوه بر این ، بسیار مثر است و برای رنگ آمیزی می توانید از غلتک رنگی با موی سر ، و همچنین برس یا تپانچه استفاده کنید (اگر سازنده اجازه استفاده از آن را بدهد).

سطح باید قبل از رنگ آمیزی با رنگ سرامیکی به درستی آماده شود. سطوح بدون رنگ ، مانند ساختمانهای تازه احداث شده ، باید کاملاً بدون گرد و غبار و مطابق با دستورالعمل های سازنده رنگ ، بتونه کاری شوند.

اگر لکه هایی روی گچ یا دیوار خشک ظاهر شد ، آنها را بردارید و صبر کنید تا سطح رنگ شده کاملا خشک شود.

هنگامی که دیوارها یا سقف ها از گرد و غبار ، لکه ها و خشکی عاری باشند ، می توانید اولین پوشش را شروع کنید.

استفاده از مقادیر مساوی از رنگ سرامیک بر روی سطح رنگ آمیزی و پخش آن در یک جهت (ترجیحاً از بالا به پایین) و قرارگیری آن در محل با استفاده از روش مرطوب روی مرطوب بسیار مهم است (باید یک خط جدید رنگ کمی قبلی را همپوشانی کنید).

پس از اتمام پوشش اول می توانید لایه دوم را بزنید. در مورد رنگ سرامیکی ، این کار معمولاً پس از دو ساعت قابل انجام است.

پس از رنگ آمیزی ، ابزار رنگ کثیف سرامیکی باید با آب گرم شسته شود.

من فکر می کنم این یک چیز بسیار مفید است. چه چیزی بهتر از سطحی است که کثیف و آسیب نبیند؟ علاوه بر این ، بسیار آسان است که خودتان را رنگ کنید.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سرامیک عایق صدا
یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 ساعت 13:14 | بازدید : 107 | نویسنده : سینا | ( نظرات )

سکوت در خانه یکی از مهمترین شرایط سلامتی روانشناختی فرد است. اگر اتاق سرد یا گرم باشد ، درک دلیل بهداشت ناخوشایند بسیار آسان است. سر و صدا موضوع دیگری است: اگر خیلی زیاد نباشد ، می تواند دائماً بد باشد و تشخیص دلیل آن دشوار است.
به همین دلیل شما باید خانه خود را از موادی که آرامش و سکوت در اتاق را تضمین می کند ، بسازید.

چگونه صدا بر سلامت انسان تأثیر می گذارد

عایق صدا در خانه

مطالعات علمی زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. دانشمندان از جمله  اثرات  مضر  سر و صدای زیاد  :

  • اختلالات در کار سیستم های عصبی غدد درون ریز ، خودمختار و مرکزی و همچنین گردش خون محیطی ؛
  • افزایش فشار خون
  • افزایش تولید هورمون های استرس ؛
  • بدتر شدن وضعیت روانی ، آشکار در اضطراب و احساس از دست دادن.
  • اختلال شنوایی.

اثر مضر نه تنها به میزان صدا ، بلکه همچنین به مدت زمان سر و صدا بستگی دارد.  هرچه فرد در یک محیط ناراحت کننده در میان صداهای بلند باشد ، عواقب ناشی از این قرار گرفتن در معرض قویتر است.

در تمام مناطق کشور ما قوانینی "در مورد اطمینان از صلح و آرامش شهروندان" وضع شده است. با این حال ، آنها به طور عمده زمان کار و وقایع پر سر و صدا را تنظیم می کنند ، در حالی که حتی صداهای نه چندان قوی می توانند باعث ایجاد ناراحتی شوند - به عنوان مثال ، تلویزیون در پشت دیوار کار می کند.

ایجاد عایق صدا با کیفیت بالا در اتاق بسیار دشوارتر از گرم کردن خانه یا تجهیز آن به تهویه موثر است. دلیل این امر خصوصیات فیزیکی انتشار صدا است.

چگونه سر و صدا پخش می شود

فرض کنیم یک تلویزیون پشت دیوار است. صدای بلندگوهای آن از همه جهات متفاوت است. پس از رسیدن به دیوار ، بخشی از امواج از سطح آن منعکس می شود و بخشی از آن عبور می کند و از طرف دیگر در یک اتاق مجاور خارج می شود.

امواج صوتی در اثر برخورد با دیواره ضعیف می شوند ، بنابراین مهم است که ماده دارای تراکم منطقه بالایی باشد. برای اندازه گیری این توانایی ، از مقدار ویژه ای استفاده می شود -  شاخص عایق صدا. هرچه بزرگتر باشد ، بهتر است.

انتشار سر و صدا توسط عوامل مختلفی تحت تأثیر قرار می گیرد: همگنی محیط ، تراکم سطح ماده ، شکل سطوحی که موج صوتی روی آن می افتد ، فرکانس صدا و موارد دیگر.

ویژگی های جذب صدا از مواد مختلف

خانه های خصوصی اغلب از چوب ، بلوک های بتونی هوادهی و بلوک های متخلخل سرامیکی ساخته می شوند.

قبل از ساخت ، مقایسه ویژگی های عایق صوتی دیوارهای ساخته شده از آنها مهم است. بدیهی است که دیواره های ضخیم تر از همان ماده نسبت به دیواره های نازک تر از نویز محافظت می کنند. با این حال ، در عمل ، ضخامت براساس ملاحظات عایق حرارتی مورد نیاز انتخاب می شود.

شاخص عایق صوتی موجود در هوا Rw  با توجه به روش توصیف شده در SP 275.1325800.2016 تعیین می شود. مجموعه قوانین. سازه های شمشیربازی برای ساختمانهای مسکونی و عمومی. قوانین طراحی عایق صدا ”. به طور متوسط ، برای دیوارهای خارجی ساختمانهای مسکونی ، برای زندگی راحت  نباید کمتر از 52 دسی بل  باشد ، یا بهتر است بگوییم ، برای پارتیشن های بین آپارتمان ها 52 دسی بل و برای پارتیشن های داخلی 43 دسی بل ، طبق "جدول 1. الزامات نظارتی عایق صدا از پاکتهای داخلی ساختمان ".

© وینبربرگر روسیه

سرامیک گرم (بلوک های سرامیکی)

-

جذب سر و صدا در هوا با تراکم بالای سرامیک - 700-1000 کیلوگرم در متر مکعب ، تراکم زیاد ملات سیمان و تراکم بالای گچ سیمان که می توان روی سطح سرامیک اعمال کرد ، کمک می کند. تراکم سطح بالای چنین ساختار دیواری انتشار سر و صدای موجود در هوا را به تأخیر می اندازد.

شاخص عایق صوتی  دیوارهای خارجی ساخته شده از بلوک های سرامیکی متخلخل  Porotherm 38 Thermo (380 میلی متر)  بالاتر از بتن هوادهی است و  به 58.7 دسی بل می رسد  . با استفاده از یک لایه گچ سیمان سنگین به دیوارها ، می توان عایق صدا را بیشتر بهبود بخشید.

دیوارهای داخلی و پارتیشن ها نیز مطابق با استانداردهای مورد نیاز SP 275.1325800.2016 عبور می کنند:  Porotherm 8 (80 میلی متر) - 43 دسی بل  ، با یک لایه گچ ،  Porotherm 12 (120 میلی متر) - 44 دسی بل  ، با یک لایه گچ ،  Porotherm 20 (200 میلی متر) - 52 دسی بل  ، با یک لایه گچ.

 

قاب یا خانه چوبی

-

چوب از نظر ساختار لایه ای از مواد دیگر متفاوت است ، که تأثیر زیادی در انتشار امواج صوتی دارد. دیوارهای چوبی  صداهای با فرکانس پایین را بهتر و بسیار بدتر جذب می کنند - موارد بالا.  همچنین باید در نظر داشت که دیوارهای چوبی و قاب به طور متوسط نازک تر از دیوارهای سنگی هستند.

به طور کلی ، شاخص عایق صوتی دیوارهای الوار و قاب چوبی به طراحی آنها ، عایق مورد استفاده و سایر عوامل بستگی دارد ، بنابراین مقدار آن  در محدوده 27-54 دسی بل متفاوت است.  مقادیر شاخص بالا فقط هنگام استفاده از عایق پشم معدنی بدست می آید.

 

بلوک های بتونی هوادهی

-

این ماده با ساختار سلولی سست و دارای چگالی کم مشخص می شود. علاوه بر این ، یک محلول چسب نازک برای سنگ تراشی ، و گچ کم چگالی برای گچ کاری استفاده می شود. بنابراین ، دیوار بتن هوادهی چگالی سطح بالایی ندارد ، که به طور قابل توجهی در انتشار سر و صدای هوا در اتاق تأثیر می گذارد.

شاخص عایق صدا  دیوارهای محصور خارجی ساخته شده  از بلوک های  بتونی هوادهی  D400  با ضخامت 375 میلی متر  51.5 دسی بل است  (مقادیر محاسبه شده طبق "SP 23-103-2003 طراحی عایق صوتی سازه های محصور ساختمانهای مسکونی و عمومی" )

اگر ما در مورد دیوارهای داخلی، پس از آن بلوک صحبت  D400 250 میلی متر  ارزش نشان می دهد از  47 دسی بل  (بدون به پایان رساندن)، و پارتیشن با تراکم  D500 125 میلی متر - 44 دسی بل  (با لایه ای از گچ 10 میلی متر در هر دو طرف).  این برای جلوگیری از شنیدن مکالمات بلند یا تلویزیون همسایگان کافی نیست.

مقادیر شاخص را می توان با استفاده از انواع سنگین اسلبهای معدنی سنگین بر روی یک قاب فلزی با یک لایه عایق پشم معدنی به عنوان روکش بهبود داد.

برای مقایسه ،  میزان سر و صدا در یک خیابان شلوغ حدود 80 دسی بل است  . در یک خانه بلوک سرامیکی در نزدیکی ، حجم این سر و صدا به 20-25 دسی بل کاهش می یابد ، که تقریباً با حجم زمزمه یا خش خش صفحات مطابقت دارد.

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سرامیک چسبی
چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 ساعت 14:3 | بازدید : 118 | نویسنده : سینا | ( نظرات )

شما شروع به طراحی دکوراسیون جدید خانه کردید و سپس این تردید ایجاد شد: «پاستیل چسب یا کاشی و سرامیک؟ از کدوم استفاده می کنم ؟! "

بدانید که کاشی و سرامیک و پد چسب هم تفاوت دارند و در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام ماده برای شرایط شما مناسب است:

پوشش سرامیکی:

کاشی و سرامیک در حال حاضر سنتی ترین و شناخته شده ترین برای همه است ، ده ها گزینه برای ساخت محیط خود برای شما وجود دارد. دامنه قیمت بسیار متفاوت است ، بستگی زیادی به مدل و مارک تجاری دارد.

نکته مهم این است که همیشه به یاد داشته باشید که علاوه بر هزینه پوشش ، محاسبه هزینه تخمگذار ، یعنی ملات ، دوغاب و نیروی کار نیز ضروری است.

کاشی و سرامیک گزینه بهتری برای کسانی است که در حال ساخت و ساز هستند و یا قصد دارند در خانه یک بازسازی اساسی انجام دهند و قصد تغییر کاشی برای چند سال خوب را ندارند.

استفاده از پوشش سرامیکی.

قرص های چسبنده:

در مورد چسب پلت ، این گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که  قصد انجام بازسازی اساسی را ندارند  ، اما هنوز هم می خواهند محیط خود را شخصی تر و شیک تر کنند.

این سرمایه گذاری همچنین در پایان کمتر خواهد بود  ، زیرا شما فقط نیاز به خرید Adhesive Pads  دارید  و  می توانید آنها را خودتان اعمال کنید  نه به نیروی متخصص نیاز دارد و نه بهم ریختگی نوسازی دارد.

Adhesive Pads: گزینه خوبی برای کسانی که با اجاره زندگی می کنند.

وضعیت دیگری که بسیار اتفاق می افتد این است که کسی در یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کند و نمی خواهد کاری انجام دهد که ساختار محیط را تغییر دهد یا حتی نمی تواند. در این موارد ، Adhesive Pad یک انتخاب عالی است ، زیرا اگر روزی از آپارتمان خارج شوید ، فقط Adhesive Pads را بردارید و بروید!

Resin Tablet Reactive® ، مدل شورون.

قرص چسب: کدام یک را بخریم؟

گزینه های زیادی از  چسب پلت  در بازار وجود دارد و برای جلوگیری از اشتباه در هنگام انتخاب ، توصیه می کنیم این دو مقاله دیگر را که در اینجا در وبلاگ نوشتیم بخوانید:

  • 3 ویژگی صفحه چسب که باید هنگام خرید آنالیز کنید
  • چسب های چسبنده رزین: این را ببینید اگر فقط به دنبال قیمت می گردید.

Resin Adhesive Pads Reativa® ، مدل های کندوی عسل.

معمار Gaúcha Cátia Ferronato ، متخصص در پروژه های سطح بالا ، می گوید که او همیشه گلوله های  چسب  رزین  Reativa® را  به دلیل  مقاومت و پایان فوق العاده براق  ارائه شده توسط رزین پلی اورتان ، توصیه می کند.

پروژه معمار Cátia Ferronato ، با استفاده از Readsa® Resin Adhesive Pads ، مدل آجر سیاه

یک پروژه باورنکردنی دیگر توسط معمار Cátia Ferronato ، برای مشتری که به دنبال عملی و چابکی در کار بود ، بدون اینکه از پیچیدگی چشم پوشی کند. درزهای چسب استفاده شده: مدل آجر تخریب.

Resin Adhesive Inserts x Ceramic Coating: خلاصه اطلاعات اصلی که باید بدانید:

پوشش سرامیکی:

• نیاز به نیروی متخصص

• پایان عالی و دوام برای مدت نامحدود.

• سرمایه گذاری های اضافی با مواد تسویه حساب ؛

• ایده آل برای کسانی که در حال ساخت و ساز هستند یا می خواهند یک بازسازی اساسی انجام دهند.

• برای کسانی که قصد تغییر پوشش برای چند سال را ندارند توصیه می شود.

گلوله چسب رزین:

• نیازی به نیروی متخصص نیست (اگر نمی خواهید قرص ها را به تنهایی استفاده کنید ، می توانید یک کاغذ دیواری استفاده کنید ، که ارزان تر از کار برای کاشی و سرامیک است.) ؛

• کاربرد عملی و باعث آلودگی نمی شود.

• پایان پیچیده ، بسیار شبیه به کاشی و سرامیک.

• دوام برای مدت نامحدود.

• برای نوسازی ساده تر ، بدون ایجاد زحمت و صرف وقت و هزینه زیاد ، شخصیت جدیدی به محیط می بخشد. برای اجاره کنندگان ایده آل است ، زیرا حذف آن بسیار آسان است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه نوع کاشی شیشه ای مناسب است؟
پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ساعت 13:49 | بازدید : 120 | نویسنده : سینا | ( نظرات )
آیا کاشی های شیشه ای برای استخر مناسب هستند؟

اگر این مورد برای شما خیلی گران است ، می توانید کاشی استخر ارزان تری را جایگزین آن کنید. حفظ زیبایی و انعکاس سطح. کاشی های شیشه ای غیرقابل نفوذ به این معنی هستند که در برابر نفوذ آب در آنها بسیار مقاوم هستند. آنها در برابر خواص مختلف آب بسیار مقاوم بوده و هستند. کاشی در برابر شبنم و یخ زدگی ، مقاوم در برابر حرارت است.

هزینه کاشی شیشه چقدر است؟

قیمت کاشی های شیشه ای از 7 تا 50 دلار است. و این به زیبایی و محبوبیت آنها برمی گردد. کاشی های محبوب و زیبا معمولاً هزینه بیشتری دارند. بسته به نوع پوشش ، می توانید از نقاشی دیواری یا موزاییک با قیمت 75 تا 100 دلار استفاده کنید.

متداول ترین انواع کاشی استخر شامل کاشی های شیشه ای ، سنگ طبیعی ، سرامیک و چینی است.

در سالهای اخیر محبوبیت کاشی های شیشه ای در حال افزایش است.

کاشی استخر با کاشی معمولی متفاوت است.

درست است که می توان از انواع کاشی ها برای محیط های مرطوب مانند حمام استفاده کرد ، اما همه انواع سرامیک ها برای استخرهای شنا مناسب نیستند. زیرا رطوبت می تواند به آنها نفوذ کند. برای استخر خود کاشی هایی انتخاب کنید که هم شیشه ای باشند و هم نفوذ ناپذیر باشند.

آیا کاشی های شیشه ای از کاشی و سرامیک گران ترند؟

قیمت آنها معمولاً از سرامیک ها بیشتر است. کاشی های شیشه ای مقاوم در برابر خراش. با این حال ، دوغاب سازی و دوغاب ریزی ضعیف می تواند جنبه های زیبایی کار را کاهش دهد. این نوع کاشی ها از دوام بالایی برخوردار هستند.

آیا کاشی های شیشه ای برای حمام مناسب هستند؟

انتخاب سرامیک برای دیوارها ، سقف ها و کف در حمام جنبه های مثبتی دارد. کاشی و سرامیک یکی از با دوام ترین مواد برای استفاده در حمام است.

کاشی های استخر چه مدت دوام می آورند؟

Плитка для бассейнаاگر به خوبی از آن محافظت کنید می تواند 5 تا 10 سال دوام بیاورد. نوع سنگ بیشتر طول می کشد. ده تا 20 ساله با مراقبت خوب. حتی پوشش کوارتز از 7 تا 12 سال دوام دارد.

هزینه برداشت و نصب مجدد کاشی چقدر است؟

هزینه و پاکسازی کاشی استاندارد 25 دلار در هر فوت است. به علاوه 150 دلار برای روش. یک استخر روی زمین معمولی بسته به اندازه و نوع کاشی بین 2500 تا 5000 دلار هزینه خواهد داشت.

هزینه کاشی استخر چقدر است؟

هر فوت مربع کاشی استخر معمولی 87.5 دلار هزینه دارد. برای کاشی کاری راحت تر در استخر کوچک این هزینه به 60 دلار در هر متر مربع کاهش می یابد.

آیا به دنبال نوع خاصی از کاشی استخر هستید؟

به طور معمول ، سرامیک کف حمام باید لغزنده و با کیفیت باشد. برای استفاده در استخرها ، مقاومت و مقاومت در برابر آب باید بسیار زیاد باشد.

چرا کاشی های استخر آبی است؟

رنگ آسمان آبی است ، بنابراین نرده استخر آبی خواهد بود. آب این بازتاب آبی را در طول روز جذب می کند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد: آب استخر در برابر کاشی استخر آبی کبالت آبی به نظر می رسد و موزاییک شیشه ای در برابر کاشی استخر می درخشد. رنگ آسمان آبی است. به همین ترتیب ، رنگ نرده استخر این رنگ ها را منعکس می کند ، که هنگام انتشار نور ، رنگ آبی را جذب می کند.

چه رنگی برای استخر بهتر است؟

آبی تیره: دارای زمینه ای سیاه و هاله ای به رنگ سفید و آبی است.

Graffiti Grey: این رنگ هاله ای از رنگ آبی نیز دارد.

شن و ماسه الماس:

خاکستری نقره ای

کاشی با خط آبی (لبه آبی) چیست؟

چنین کاشی مستقیماً روی سقف نصب می شود. این کاشی ها بر نمای کلی استخر و همچنین بازتاب آب درون استخر تأثیر می گذارند. ما توصیه می کنیم از کاشی های حاشیه آب بیش از 300 میلی متر استفاده کنید.

موزاییک شیشه ای و غیره

رنگ های مختلف ، اتمام سطح مختلف ، اشکال جذاب و کاربردهای متنوع ، انتخاب کاشی های شیشه ای موزاییک را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. به دلیل خاصیت نفوذناپذیری و ضد یخ زدگی ، از آنها به طور گسترده ای در استخرهای شنا ، آشپزخانه ، وان ، جکوزی ، سالن ، آبنما و ... استفاده می شود.

ما به شما طیف گسترده ای از کاشی های شیشه ای موزاییک را ارائه می دهیم که به دلیل کیفیت ، دوام و پایداری آنها برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز شناخته شده است. اشکالی که می توانید انتخاب کنید می تواند یک به یک ، دو به دو یا یکی یکی ، دو یا یک به چهار باشد. موزاییک شیشه ای انواع مختلفی از جمله کاشی های مقاوم در برابر آتش ، کاشی های تیره و نقش های رنگین کمان در کاتالوگ ما وجود دارد که بسته به انعکاس آب انواع و اقسام مختلفی را برای شما فراهم می کنند. مدل سلطنتی همچنین دارای شیشه های آغشته به طلای 24 عیار است.

آیا نگران مسائل زیست محیطی هستید؟ 99٪ کاشی های شیشه ای موزاییک Vidpour اسپانیا از مواد بازیافتی ساخته شده اند. مدل های Aquatica و مدل های شبح یک انتخاب عالی برای شما هستند. با چنین تنوع و زیبایی کاشی استخر ، شما قادر خواهید بود آنچه زیبایی شناسی فضای شما می طلبد ، پیدا کنید. کاشی شیشه ای برای تزئین استخر ، دیوار ، حمام ، آشپزخانه و ... برای اهداف تجاری و مسکونی.

ما صدها طرح از کاشی های استخر شیشه ای موزاییک را در مجموعه های مختلفی ارائه می دهیم که دست به دست هم داده اند تا به کیفیت ، دوام و مناسب بودن برای استفاده در محیط داخلی و خارجی دست پیدا کنند. برخی از گزینه های شما شامل کاشی های شیشه ای تراشه متعادل یک در یک و دو در دو و اندازه آجرهای دو در یک و یک در چهار است. با چنین انتخاب گسترده ای از کاشی های شیشه ای برای استخرها ، آشپزخانه ها و حمام ها ، می توانید آنچه را که می خواهید پیدا کنید. مصارف مسکونی یا تجاری شامل استخر شنا ، آبگرم ، فواره ، وان آشپزخانه ، دوش ، میز پیشخوان ، دیوار یا استفاده تزئینی است. ضد یخ و غیر قابل نفوذ در برابر مایعات و بخارات ؛ مقاوم در برابر محو شدن ، رنگ آمیزی و تغییر رنگ.به دنبال موزاییک های شیشه ای زرد ، سبز ، سیاه یا آبی باشید. هر آنچه می خواهید و فکر می کنید را می توانید در کاتالوگ ها و گالری های ما بیابید. می توانید انواع کاشی ها ، روش و روند ساخت آنها و همچنین سایر مشخصات کیفی را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که این ویژگی ها برای رسیدن به هدف شما بسیار مهم و اساسی هستند.

محافظت در برابر شبنم و یخ زدگی ، سازگاری با مایعات و بخارات مختلف ، مقاومت در برابر خوردگی ، زنگ زدگی و تغییر رنگ از ویژگی های متمایز این نوع کاشی است. به دنبال چه نوع کاشی هستید؟ آبی ، سبز ، روشن ، مات و هر آنچه به راحتی می توانید بدست آورید.

شیشه موزاییک  شیشه ای

اندازه های مختلفی از کاشی های شیشه ای در بازار موجود است ، اما متداول ترین انواع آنها 1 * 1 ، 2 * 2 و 1 * 2 یا موزاییک است. از این اندازه های خاص و منحصر به فرد می توان برای انواع کاشی ها و حتی استخرهای شنا استفاده کرد. روش های زیادی برای استفاده از کاشی های شیشه ای و طراحی استخرها و وان های آبگرم وجود دارد. این نوع کاشی را می توان در لبه استخر نصب کرد. این روزها پیمانکاران به طور فزاینده ای با تولید کنندگان کاشی در تعامل هستند. اگر به دنبال یک کاشی بسیار بادوام برای استخر و جکوزی خود هستید ، می توانید منتظر کاشی های شیشه ای باشید که در برابر آب و تغییرات آب بسیار مقاوم باشند. البته بحث و اختلاف نظرهایی بین کارفرما و تولیدکنندگان کاشی شیشه وجود داشت.این البته به دلیل عدم اطمینان و عدم دانش مناسب در مورد کاشی های شیشه ای است. نصب و ساخت صحیح این نوع کاشی بسیار مهم است. تمام مراحل ساخت کاشی شیشه باید با دقت انجام شود ، مطابق با اصول کاشی شیشه ای ساخته و نصب شود. اغلب نصب کننده نوع کاشی را به درستی نمی داند و بنابراین از ملات اشتباه برای نصب این نوع کاشی استفاده می کند. به همین دلیل است که کاشی ها در حال ریزش هستند و آنها متوجه مسئله کاشی ها می شوند و نه نصب کننده.

مثال گرگ اندروز را در نظر بگیرید. این جانباز یک بار پس از خیساندن نمونه در آب ، از نصب درجه خاصی از کاشی شیشه خودداری کرد زیرا متوجه شد که چسب نگهدارنده مش در عرض چند دقیقه به میزان قابل توجهی نرم می شود و این نشان می دهد که در محیط استخر قابل استفاده است. گرگ ، صاحب کارخانه می گوید: "نه ، این مسئله مهمی نیست." فقط نصب کنید و آنها ننوشتند. وی که مسئول کاشی کاری های اندروز در لس آنجلس بود ، نمونه ای از کاشی را برداشت و در آب قرار داد. سپس از آن عکس گرفت و برای صاحب کارخانه فرستاد. آنها او را به تزئین کاشی ها متهم کردند.

یک بار دیگر ، مشکل با تنظیم لبه آب بود که در آن تمام کاشی های بالای سطح آب شکسته شد ، و آنهایی که در زیر قرار داشتند دست نخورده باقی مانده بودند. وقتی اندروز برای جایگزینی پیمانکار فراخوانده شد ، سازنده کاشی گفت این خرابی به دلیل عدم اتصال تلفن همراه است. اما اندروز می گوید این خسارت در مناطقی وارد شده است که تحت تأثیر گسترش قرار نگرفته اند. او گفت که موافق نیست و اتفاق دیگری افتاده است. و سپس نامه دیگری نوشتم که نصب کننده کاشی نمی داند در مورد چه چیزی صحبت می کند. چندین اختلاف و درگیری دیگر نیز وجود داشت که یکی از آنها در غرفه سازنده وسط نمایشگاه بود. اندروز گفت: "ما به عقب و جلو ، عقب و جلو رفتیم." "بالاخره من به مشتری گفتم ،" من این چیزها را نصب نمی کنم. "اگر می خواهید چیز دیگری انتخاب کنید ،. "

نصب صحیح کاشی های شیشه ای

نصب دقیق و صحیح این نوع کاشی بسیار مهم است. قرار دادن نادرست این نوع Qi در نهایت منجر به مشکلات و هزینه های اضافی خواهد شد. بسیاری از مشتریان وجود دارند که با کاشی های شیشه ای در ارتفاع 2000 فوت کار می کنند و 20000 دلار پرداخت می کنند ، اما بعداً برای ساخت آنها مجبور به صرف 120،000 دلار هستند. کاشی های شیشه ای بسیار بادوام ، منحصر به فرد و با کیفیت هستند ، اما می توانند بحث و جدال زیادی ایجاد کنند. بسیاری از افرادی که کاشی نصب می کنند ، حتی با سالها تجربه ، با شکستن و ترک خوردن غیر ضروری کاشی های شیشه ای روبرو هستند. گاهی اوقات این اتفاق می افتد قبل از اینکه کاشی تمام شود. اما جالب است که محبوبیت این نوع کاشی ها آنقدر زیاد است که باعث حل این مشکلات می شود.بیهوده نیست که کاشی های شیشه آسیب دیده و شکسته می شوند. این امر بعضاً به دلیل نصب نادرست ، عدم فشار مناسب در تزریق و ذخیره سازی ، عدم انجام مراحل درست کاشی و غیره است. در غیر این صورت ، کاشی های شیشه ای خود بسیار مقاوم و شیک هستند. زیبایی این کاشی مسحورکننده و مطلوب است.

جالب اینجاست که محبوبیت کاشی ها است که تا حدی مسئول این جنجال ها و درگیری ها است. تقاضای فزاینده برای شیشه در دهه گذشته زمینه های بازی را به طرز چشمگیری افزایش داده و تولیدکنندگان و نصاب های جدید را وادار به ورود به بازار کرده و س aboutالاتی در مورد روش های نصب ، انواع پشتیبان گیری و کیفیت کلی محصول ایجاد کرده است. از طرف دیگر ، همین بحث ها و رقابت ها هزینه های تهیه و کاشی کاری را کاهش می دهد و دستیابی به این نوع کاشی را که بسیار جذاب است ، برای خریداران تا حدودی آسان می کند.

تکامل کاشی های شیشه ای

در گذشته شیشه یکی از گرانترین مواد بود که برای هر متر مربع 20 دلار هزینه داشت. اما امروزه تولید کنندگان این نوع کاشی در تعداد و تنوع زیاد هزینه آن را به 3 دلار در هر متر مربع کاهش داده اند. علاوه بر این ، رقابت و تعداد زیادی از افرادی که کار نصب را انجام می دهند منجر به هزینه نصب بسیار کمتری شده است. در ابتدا ، وقتی صنعت برای اولین بار شروع به کار کرد ، هیچ استاندارد خاصی برای این کار وجود نداشت ، اما بعداً در سال 2012 ، م Instituteسسه ملی استاندارد آمریکا ANSI A137.2 را صادر کرد که یک استاندارد اضافی برای آزمایش مقاومت ، خواص شیمیایی و غیره کاشی ها است. بررسی شده در واقع ، این نشان می دهد که امروز می توانید این نوع کاشی را با قیمت بسیار پایین تری تهیه کنید.زیرا از یک سو رقابت بین تولیدکنندگان و از سوی دیگر بین نصاب ها و پیمانکاران وجود دارد.

 

اتصالات موتور

یک مسئله بسیار بحث برانگیز بین نصب کنندگان کاشی شیشه ای و تولیدکنندگان گرم مسئله اتصالات و اتصالات است. این اتصالات نشان دهنده فضاهای بین کاشی است که باید در شرایط بسیار خوبی پر شود. نوع دوغاب بسیار مهم است به طوری که می تواند در برابر نیروهای فشاری مقاومت کند و در برابر افزایش دما و گسترش کاشی مقاومت کند. این مشکلی است که بسیاری از نصب کنندگان هنگام نصب و نصب کاشی باید از آن آگاه باشند. یک راهنمای نصب منتشر شده توسط شورای کاشی های آمریکای شمالی بیان می کند که برای کاربردهای بیرونی ، اتصالات قابل جابجایی باید هر 8-12 فوت در صورت تراز ، تغییر مواد پشت کاشی ها یا سطح قابل جابجایی قرار گیرند.بسیاری از تولیدکنندگان اظهار می کنند که این امر در هنگام نصب محصول خود وجود دارد و از آنجا که کاشی های شیشه ای نسبت به انواع دیگر حساس به انبساط هستند ، توصیه می کنند که نصب کنندگان اتصالات را نزدیک به انتهای آنها قرار دهند. اتصالات متحرک قسمت بسیار مهمی از کاشی های شیشه ای است. کاشی کاری

 

مشکلات نصب

مسئله دیگری که بحث داغی را در زمینه کاشی های شیشه ای ایجاد می کند ، بحث نصب مواد است. در حالی که زیبایی کاشی های شیشه دنیای تقریبا جدیدی به استخرها می بخشد ، نصب آنها بسیار دشوار است. شیشه مواد دیگر را جذب نمی کند مگر اینکه در برابر مواد شیمیایی یا جلبک مقاوم باشد. به همین دلیل دستیابی به حداکثر تماس ممکن در پشت کاشی و نازک کاری بسیار مهم است. برای پرداختن به این موضوع ، در دستورالعمل های TCNA آمده است که 95٪ سطح پشتی هر کاشی شیشه ای باید در تماس کامل با Thinset باشد تا بتواند به طور ایمن به زیر لایه وصل شود.در طول سال ها ، هر سازنده و نصب کننده فصلی اقدامات ویژه ای را برای برقراری بهترین تماس ممکن انجام داده است.

نصب کاشی های شیشه ای

سازندگان به جای اتصال مش به پشت پانل ها ، همانطور که در سرامیک ها و ظروف چینی دیده می شود ، قسمت جلویی کاشی ها را به ورق های کاغذی که هنگام نصب برداشته می شوند ، متصل می کنند. این به نصب کنندگان این امکان را می دهد تا از تکنیکی به نام برگرداندن عقب استفاده کنند ، که در آن آنها قبل از اتصال کاشی به سازه بتونی ، ملات را مستقیماً به پشت ورق کاشی می مالند. اما نصب به دقت بیشتری احتیاج دارد: پنهان کردن کاغذ در مقابل کاشی ها ، نصب و راه اندازی صفحات را در موقعیت صحیح نصب می کند و بنابراین تنظیم آنها بیشتر طول می کشد. اخیراً ، تولیدکنندگان بیشتر و بیشتر برخی از محصولات شیشه ای مش خود را برای سهولت نصب نصب می کنند.با این حال ، این باعث کاهش تماس بین شیشه و نازک کاری می شود و از نصب 95٪ قانون مندرج در استاندارد توسط نصاب جلوگیری می کند.

استیدلی می گوید: "اگر چسب زیاد روی رنده بزنید و نتوانید لیوان واقعی را لمس کنید."

برای پرداختن به این واقعیت ، ANSI A137.2 بیان می کند که هنگام استفاده در فضای باز یا در شرایط غوطه وری ، محصول باید روی نما نصب شود. برخی از تولیدکنندگان با این قانون موافق هستند. مک گرگور می گوید: "با یک نصب در نما ، کل سطح پشت کاشی ها برای اتصال در دسترس است."

کاشی ارزان

نوع کاشی و محل خرید آن تأثیر زیادی در ارزش آن دارد. بنابراین خریدار باید اطلاعات کافی در مورد خرید و نوع کاشی شیشه ای که در نظر دارد داشته باشد.

مارکس می پرسد آیا کاشی های ارزان برای استخرهای شنا مناسب هستند؟ "ممکن است مشتری ندانسته کالای ارزان تری را در نظر بگیرد که هنگام بیرون کشیدن قفسه ظاهر شود ، اما آیا واقعاً برای این نوع استفاده مناسب است؟" "آنها راهی آسان برای قضاوت در مورد مناسب بودن این نوع کاشی برای پروژه آنها ندارند."

به طور خاص ، س aboutالاتی در مورد کاشی های تولید شده در کشورهایی غیر از ایالات متحده آمریکا ، ایتالیا یا مکزیک ، که به تولید مواد معروف هستند ، مطرح شد. با این حال ، بدون وجود شواهد تجربی در مقایسه محصولات شیشه ای از مکان های مختلف ، تعیین مناسب بودن یا نبودن این کاشی ها غیرممکن است.

فلمینگ می گوید: "من کاشی های بسیار خوبی از چین ، ژاپن ، ترکیه و مصر دیده ام." "من شیشه ای از سراسر جهان را می بینم که به خوبی انجام شده است و کاشی های نقاشی غیراستاندارد زیادی را در اینجا می بینم.

صرف نظر از محل تولید شیشه ، جنبه هایی از تولید آن وجود دارد که طول عمر آن را تضمین می کند.

 

درجه حرارت

در مراحل ساخت کاشی ، بسیار مهم است که دما به اندازه کافی بالا باشد تا بتوان از یک ساختار منسجم اطمینان حاصل کرد. مارکس می گوید: "شما می خواهید لیوان کاملا ذوب شود و سپس کاملاً پاک شود." "این بدان معنی است که حباب های ریز هوا ایجاد شده در هنگام دفع و ذوب از بین می روند." درجه حرارت ایده آل بسته به نوع شیشه و روند ساخت کاشی شیشه می تواند بسیار متفاوت باشد.

چگونه انجامش بدهیم

دیوید ناکس ، بنیانگذار م Instituteسسه کاشی شیشه ای Lightstreams در سانتا کلارا ، می گوید: "مهمتر از همه ، شخصی که کاشی های شیشه می سازد در اولین قدم است و نتیجه نهایی یک محصول سازگار با محیط زیست هیچ فشاری نیست." کالیفرنیا این امر باعث نصب صحیح در محیط استخر می شود. اگر شیشه تا دمای کافی گرم نشود ، اجزای مختلف نمی توانند کاملا ذوب شوند و با هم مخلوط شوند ، این امر باعث می شود محصول نهایی همگن و در نتیجه ضعیف تر شود. شیشه می تواند به ترکیبات مختلف رگه حساس باشد که می تواند روی کاشی ایجاد شود و احتمال شکستگی را افزایش دهد. مارکس می گوید: "معمولاً وقتی شیشه کاملا ذوب می شود ، اما تمیز نمی شود ، محصول شکننده تر است." "احتمالاً خیلی دور است. احتمال شکستن بیشتر است. "

محصولات نانوایی

گفته می شود که این فرایند کاشی شیشه را خنک می کند و عامل کلیدی در تعیین دوام یک محصول است ، به ویژه در استخر که اختلاف دمای زیادی بین آب گرم و محیط وجود دارد. مارکس می گوید: "منطقه ای معمولاً حدود 100 درجه سانتیگراد وجود دارد که لیوان باید خیلی آرام خنک شود." "اگر به درستی انجام شود ، تمام فشار از بین می رود. اما اگر لیوان خیلی سریع خنک شود ، معمولاً فشار پنهانی در لیوان وجود دارد. ممکن است فوراً از بین نرود ، اما هنگام نصب شیشه تحت فشارهای مختلفی قرار خواهد گرفت. "" ممکن است به دلیل فشارهای نهفته شکسته شود. "

چرا شیشه می شکند؟

ناکس به نمونه ای آشنا از این نوع ترک خوردگی اشاره می کند: گلدان های شیشه ای ارزان قیمت با گلبرگ های گل که اگر خیلی سریع از آب پنیر به آب گرم منتقل شوند ، مستعد خرد شدن هستند یا برعکس. وی می گوید: "این می تواند شیشه خوب آنیل یا مرطوب باشد." بنابراین ، فشار داخلی در آن ایجاد می شود. سپس ، هنگام قرار گرفتن در معرض ضربه مستقیم ، حرارتی یا مکانیکی ، ترک خوردگی یا فشاری که وجود دارد ، مانند صفحه تکتونیکی در زلزله ، "شدید" می خورد. و شیشه می شکند. کنترل نادرست روش خنک سازی منجر به این واقعیت می شود که روند به طور مساوی رخ می دهد ، ابتدا گوشه های کاشی ها سرد می شوند ، زیرا بیشترین تأثیر را روی سطح هوا دارند.مارکس توضیح می دهد: "کاشی به صورت دایره ای خنک می شود و در وسط گرمای بیشتری وجود دارد." لبه های خارجی سردتر شده و سریعتر منقبض می شوند و فشار به شیشه وارد می شود. حتی اگر در مرحله خنک کننده شیشه را به دمای بحرانی بیرون بیاورید ، شیشه بازپخت می شود و فشاری را که بعداً می شکند آزاد می کند. "

زمان پخت

زمان فرآیند بسیار متفاوت است: بعضی از موزاییک های نازک شیشه ای به اجاق گاز کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارند ، در حالی که ضخیم تر بودن ، نوع سفارشی آن ممکن است 12 ساعت طول بکشد.

متأسفانه ، با چشم غیر مسلح می توان میزان خوب پخت شیشه را مشاهده کرد. ترک ها و استرس ها بسیار کم است. در مطالعه کاشی های شیشه ای ، مارکس به نصب کنندگان و مصرف کنندگان پیشنهاد می کند که از توزیع کننده یا سازنده نحوه رتبه بندی محصول را بپرسند. این مراحل و آنیلینگ به صورت تخصصی انجام می شود و باید توسط متخصص انجام شود. اگر عملکرد کاشی شیشه ای شما پایین است ، نمی توان نتیجه گرفت که کاشی معیوب است و می توان آن را به انواع کاشی های شیشه ای گسترش داد. این نقص ها و نقص ها در بسیاری از موارد نمایان می شود که شما به عنوان خریدار باید آنها را بررسی کنید.

مواد (ویرایش)

کاشی های شیشه ای به یکی از چهار دسته ذوب ، ریخته گری ، ترکیب این دو یا شیشه های پوشش داده شده با دمای پایین تقسیم می شوند. همه برای تولید یک محصول نهایی با دوام تا حدی به اجزای با کیفیت اعتماد می کنند. مواد بی کیفیت می توانند کاشی ها را در معرض آسیب قرار دهند. ذوب از لایه های شیشه ای استفاده می شود که تا زمانی که با هم ترکیب شوند ، آنها را آتش می زنند. این لایه بندی می تواند جلوه بصری قابل توجهی بر روی کاشی های شیشه ایجاد کند. کاشی ها بهتر است از مواد درجه یک ساخته شوند. بسیاری از تولیدکنندگان این کار را انجام می دهند. اگر سازنده کاشی به درستی گالری ها و مشخصات هر نوع کاشی را در اختیار شما قرار می دهد ، بهتر است همه ویژگی ها را به دقت بررسی کنید.

صرف نظر از روش تولید ، همه مواد باید با یکدیگر سازگار باشند ، اما این امر به ویژه برای محصولی که با ریخته گری ساخته می شود بسیار مهم است ، زیرا شامل ساخت مجدد و ترکیب شیشه تمام شده است. اگر سرعت و درجه انبساط اجزا متفاوت باشد ، کاشی با گذشت زمان شکننده می شود. ناکس توضیح می دهد: "بسیار مهم است که همه مواد اولیه دارای ضریب انبساط و ویسکوزیته یکسانی برای کار با یکدیگر باشند."

ریخته گری

در طی فرآیند ریخته گری ، شیشه مایع می شود ، مواد افزودنی رنگی به آن اضافه می شود و سپس در قالب ها یا پرس ها ریخته می شود ، بعضی از آنها شبیه سینی های یخ است. سپس قبل از جدا کردن کاشی های جداگانه ، به تدریج سرد می شود. این روش به مرور زمان کاشی هایی با ظاهر یکنواخت و رنگ ثابت ایجاد می کند. هنگام خرید کاشی های ساخته شده با ریخته گری ، باید در نظر داشت که مواد اولیه می توانند کیفیت را از یک دسته به دسته دیگر تعیین کنند. مواد اصلی برای تولید شیشه - شن و ماسه سیلیس ، خاک رس و شار - برای دستیابی به کیفیت ذوب و در نتیجه سازگار باید با دقت بررسی شوند.

یکنواختی برای جزئیاتی که رنگ شیشه را تأمین می کنند مهم است. از آنجا که این مواد گران هستند ، ممکن است برخی از تولیدکنندگان سعی کنند گوشه های کاشی ها را اصلاح کنند. اما این می تواند منجر به تغییر چشمگیر در رنگ دسته شود ، بنابراین مصرف کننده ممکن است آنچه را که انتظار داشت نبرد.

کاشی شیشه ای در دمای پایین

برای تولید کاشی های شیشه ای در دمای پایین ، تولید کنندگان ورق های شیشه ای شفاف را برداشته ، آنها را به صورت کاشی های جداگانه برش می دهند و پایه ای برای تولید رنگ اضافه می کنند. روکش ها باید به اندازه کافی گرم باشند تا بهتر به کاشی بچسبند. علاوه بر این ، برخی از تولید کنندگان سازگار با محیط زیست ، شیشه های بازیافتی را در کاشی های خود گنجانده اند. برای این کار ، تولیدکنندگان شیشه بازیافتی را خریداری می کنند ، سپس آن را ذوب کرده و با اجزای دیگر مخلوط می کنند تا یک کل یکدست ایجاد شود. اما سوالاتی در مورد کیفیت و دوام این محصولات آغاز می شود.مارکس می گوید: "استفاده از شیشه های بطری بازیافتی فواید بسیاری دارد ، اما هنوز استانداردهای فنی مشابهی وجود دارد که باید از نظر طبقه بندی و کیفیت ذوب رعایت کنید."

بنابراین ، تولیدکنندگان باید هنگام انتخاب موادی که با ضریب انبساط سازگار هستند ، دقت بیشتری داشته باشند. برخی در صنعت فکر نمی کنند این مسئله ای باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مزایا و معایب کاشی کف سرامیکی
چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 ساعت 13:5 | بازدید : 119 | نویسنده : سینا | ( نظرات )
 
مزایا و معایب کاشی کف سرامیکی برای خانه سفارشی شما | خانه های آلوارز

آلوارز هومز می داند که کفپوش سرامیکی می تواند بسیار متنوع باشد. کف سرامیک فواید بسیاری دارد ، از جمله اینکه در برابر آب و لکه ها مقاوم است ، اما معایبی نیز دارد. در این مقاله ما به مزایا و معایب کف سرامیک در خانه سفارشی خود خواهیم پرداخت تا به شما در تصمیم گیری دقیق کفپوش کمک کنیم.

بسیاری از مزایای اضافه شده همراه با نصب کاشی های کف سرامیکی در خانه سفارشی شما است.

مقاومت آب

وقتی کاشی های کفپوش سرامیکی لعاب دار را انتخاب می کنید ، از یک لایه محافظتی که روی مواد قرار می گیرد ، پاداش اضافه می کنید که باعث نفوذ ناپذیری آب و لکه ها می شود. کاشی های لعابدار همچنین در برابر شرایط رطوبت بالا مقاوم هستند ، چیزی که به ویژه برای خریداران خانه در فلوریدا مفید است. این ویژگی ها کاشی و سرامیک لعاب دار را برای محیط های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه ایده آل می کند.

اگر کاشی های کف سرامیکی لعاب دار را انتخاب نکردید ، به شما توصیه می شود اگر می خواهید سطح آن را از مایعات محافظت کنید ، باید آنها را آب بندی کنید. ما به عنوان سازندگان لوکس خانه Clearwater ، همچنین توصیه می کنیم که خطوط دوغاب را نیز مهر و موم کنید تا از رطوبت احتمالی منجر به کپک زدن احتمالی جلوگیری کنید.

با دوام

کف سرامیک بسیار سخت است و شکستن کاشی ها به سختی انجام می شود. در صورت نصب صحیح ، کف سرامیک در صورت نگهداری می تواند 10-20 سال طول بکشد. با این حال ، اگر یک کاشی به دلیل ضربه شدید ترک بخورد ، جایگزینی آن ساده است.

تعمیر و نگهداری آسان

مراقبت از کف سرامیک نسبتاً آسان است. به عنوان سازنده های خانگی Clearwater ، می دانیم که آلودگی ها ، لکه ها و مایعات فقط روی سطح کاشی و سرامیک قرار دارند که به شما امکان می دهد آنها را به راحتی پاک کنید. برخی از تعمیرات منظم مانند جارو کردن یا جاروبرقی لازم است.

هیچ نگرانی از آلرژی وجود ندارد

به دلیل سخت بودن سطح کاشی و سرامیک ، تمایل دارد که هیچ کثیفی ، گرد و غبار ، موی حیوانات یا گرده را جذب نکند. این کمک می کند تا هوای فاقد مواد تحریک کننده برای افرادی که از آلرژی رنج می برند ، باشد.

معایب کاشی های کف سرامیکی

همراه با مزایا ، معایب کاشی کف سرامیک نیز به وجود می آید.

سطح سخت تر

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، کف سرامیک بسیار سخت است. گرچه این کار تمیز کردن و نگهداری را آسان تر می کند ، اما همچنین ایستادن را نیز ناخوشایند می کند. این ماده ، برخلاف کفهای انعطاف پذیر ، با استفاده از زیراندازهای بالشتکی نرم نمی شود ، به این معنی که ممکن است برای بعضی ها گزینه مناسبی نباشد. با این حال ، سختی سرامیک را می توان با استفاده از فرشهای پرتاب یا فرش های منطقه ای در مکان هایی که مردم برای مدت طولانی ایستاده اند ، مانند جلوی سینک آشپزخانه ، جبران کرد.

سرامیک ماده ای سرد است

کف سرامیک متأسفانه خیلی گرم نمی شود. هنگامی که در زمستان سردتر می شود ، پیاده روی می تواند ناراحت کننده باشد. همچنین ، در یک روز گرم تابستان کفپوش گرمتر از حد معمول خواهد بود.

وزن سنگین تر

کاشی و سرامیک می تواند بسیار سنگین باشد ، به این معنی که در برخی موارد ، ممکن است انتخاب مناسبی برای نصب های طبقه بالا نباشد. اگر می خواهید کف طبقه سرامیکی را در طبقه دوم یا سوم نصب کنید ، ما توصیه می کنیم یک متخصص حرفه ای را بررسی کنید تا یکپارچگی ساختار را بررسی کند تا فشار بیشتری به آن وارد نکنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین کاشی و سرامیک روز دنیا و آدرس ceramictilenew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 28
:: بازدید ماه : 28
:: بازدید سال : 105
:: بازدید کلی : 467