شنبه 12 تير 1400 ساعت 11:0 | بازدید : 50 | نویسنده : سینا | ( نظرات )

روش تولید سرامیک و اجزای سازنده آن - سرامیک البرز ، سرامیک استخر البرز
تاریخچه کاشی و سرامیک:

سفالگری یکی از باستانی ترین هنرهای بشری و در واقع منشأ هنر تولید کاشی و سرامیک است که می گوید در صورت عدم پخت فرم گل و آثار اولین کوره های سفالگری ، این آثار در ایران تا حدود 10 هزار سال قبل از میلاد مسیح انجام می شود. حدود 6000 هستند قدمت آن به قبل از میلاد مسیح باز می گردد. پیشرفت مداوم در صنعت سفالگری منجر به تغییر در روشهای تولید ، از جمله تغییر کوره ها ، اختراع چرخ کوسه ، و همچنین کیفیت مواد سفارشی ، نظریه نقاشی و لعابکاری شده است. زمان شروع لعابکاری که امکان ضدآب بودن آن وجود دارد و همچنین رنگ آمیزی و زیبایی ظروف و ظروف سفالی و تهیه کاشی می تواند حدود 5000 سال پیش باشد. روش کاستی ها و دانش شیشه سازی از بابل به سایر مناطق ایران گسترش یافته است. پس از اسلام ، با تشویق به استفاده از ظروف سفالی و سرامیکی به جای ظروف فلزی ، طلا و نقره ، صنعت سفالگری از صنعت سفارشی سازی و کازازی برای تزئین محراب مسجد ، ضد آب بودن دیوار حمام ، ایجاد استخر و آب نما و انتقال رشد و نمو یافت. ظروف ، شیشه ها ، ظروف و شیشه ها ، سطح شیب دار سقف نیز استفاده شده است

 

ساختار سرامیکی:

 

کلمه سرامیک از کلمه یونانی "kramos" به معنای سفال یا گل پخته شده گرفته شده است و در واقع برای معرفی سرامیک باید گفت که این اصطلاح هنر و دانش ساخت و استفاده از اشیا solid جامد و شکننده است که مواد اصلی و سایر آنها خاکها هستند (این خاکها شامل: کائولن و خاک سفال). صنعت سرامیک سازی به تولید ظروف ، ظروف و ظروف سفالی ساده گذشته محدود نمی شود و در همه ابعاد تمدن و تکنولوژی مدرن بشر امروزه کاربرد فوق العاده ای دارد. روش ساخت و تهیه همه اقلام سرامیکی یکی هستند و بسته به نوع کاربرد ، تفاوت های جزئی در روش تولید وجود دارد.

لعاب کاشی و سرامیک:

برای ایجاد سطح بدنه براق ، صاف و زیبا ، ضد آب ، ضد شیمیایی و در صورت نیاز به تزئین ، پس از خنک شدن ، با یک لایه نازک لعاب پخته می شود. لعاب (رنگ معدنی) به طور متوسط ​​روی جسم خشک شده پوشانده می شود. مواد اولیه مواد معدنی و سیلیس است که مانند سطح خارجی سرامیک یک لایه شیشه است.

کاربرد سرامیک:

استفاده از سرامیک در کف سازی و نما یا در تولید لوازم بهداشتی و مصالح ساختمانی. نظریه انواع آجرهای سفالی تزئینی در داخل و خارج ساختمان. کاشی های پشت بام ، کانال های فاضلاب ، سفیران ضد اسید همه سرامیک هایی هستند که توسط صنایع تهیه می شوند همچنین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نظریه تولید مواد مقاوم در برابر گرما و برق ، فیوزهای الکتریکی ، شمع های اتومبیل ، ریخته گری ، تهیه عناصر حرارتی بسیار دقیق ، تجهیزات فضایی ، شن و ماسه ، خرد کردن ، تبدیل دقیق تر ، آجرهای نسوز ، سایر مقادیر الکتریکی ، عناصر تصفیه آب ، موتور پسته ، گرافیت ، بتن ، مواد نسوز ، بدنه فضاپیماها ، سیمان ها ، محصولات شیشه ای و هزاران کاربرد دیگر که براساس سرامیک روز به روز در حال افزایش است.


تولید صنعتی:

 

از نظر شیمیایی ، تمام موادی که از مخلوط خاک رس و ماسه و فلدسپات در دمای بالا بد هستند توسط جرم شیشه ای یافت می شوند و در حلال ها بسیار سخت و نامحلول هستند و اگر می خواهید ادامه دهید ، در این مقاله است ما فرآیند تولید را داریم پس از آشنایی با مواد مورد نیاز مورد استفاده در سرامیک ، مراحل تولید صنعتی آن را به طور خلاصه مرور کنید. در یک واحد تولیدی صنعتی سرامیک ، پس از تهیه مواد اولیه و درجه بندی آنها بر اساس کیفیت ، اولین مرحله آماده سازی مخلوط می شود.

مخلوط را آماده کنید:

مواد اصلی و فرعی چندین بار با هم مخلوط شده و چرخ می شوند تا اندازه دانه قابل قبول شود. عملیات قبل از مخلوط کردن شامل دانه بندی در آب (و امکان جدا شدن آن از مخلوط با آهنربا) است. پس از انجام این کار ، مواد را با آب مخلوط کرده و یک خمیر درست کنید.

شکل دادن اشیا objects:

از فرم قالب برای داشتن فرم اشیاmic سرامیکی و فرم پرس استفاده کنید. روش های مختلف قالب گیری به شرح زیر موجود است:

قالب عمودی برش: از این روش برای شکل دادن به اشیایی که می چرخند استفاده می شود. به عنوان مثال ، برای تهیه فنجان و بشقاب و. . . از این روش استفاده کنید. ماده اولیه سرامیکی در قالب روی پایه ریخته می شود و از بالا بالا می رود ، در انتهای آن یک الگوی برش وجود دارد ، روی مواد سرامیکی قرار می گیرد و شکل دلخواه را روی آن ایجاد می کند.
قالب سازی: این یک شکل دهی کوتاه به اشیایی است که دارای سطح مقطع ثابت هستند. مواد سرامیکی را با فشار وارد می کند ، اتاق را مخلوط می کند ، پس از قالب گیری و برش ، این ماده را از قسمت دیگر دستگاه خارج می کند.
قالب تراکمی: از این روش برای خمیرهای سرامیکی نیمه خشک و مرطوب استفاده می شود. در این روش خمیر سرامیک را در قالب های مخصوص پرس قرار می دهند و شکل دلخواه را بدست می آورند. آجر نسوز ، نیروی هوای الکتریکی و سرامیک به خصوص با این ساخته می شود

د:

منزه به خاطر مسایل اقتصادی از روش پیوسته استاداده استفاده کردم. اشیایی را که بخواهد خشک کند ، روی من قرار می گیرد که در یک کانال در جهت عکس هوای گرم حرکت کند. هوای گرم هوایی است که از اجاقهای سرامیک بازی پاپ بازی شده است. فقطزه برای خشک کردن اشیا خام سرامیکی از تکنیکهای جدید همانند اشعه مادون قرمز استفاده کرد.

پخت اشیا سرامیکی:

پخت سرامیک خشک و خام از پنج مرحله تشکیل شده است:

بار کردن اشیا به محفظه پخت
پیش گرمایی
افزایش دما تا حد پخت
سرد کردن
تخلیهتمام این چرخه ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

انواع کوره های پخت سرامیک:

 

کوره های پخت از بالا به پایین: این کوره ها شامل محفوظ شدن هستند که در بالا قرار گرفته و حرارت ایجاد می شود در این محفظه توسط شعله گاز از بالا به پایین انتقال می یابد و عمل پخت نیز در این صورت صورت می گیرد. در محفظه پایین دما به ماکزیمم رسید و در کف آن سوراخهایی وجود دارد که گازهای سوخته از آن خارج از حدوند. این عمل به طور پیوسته صورت گرفته می شود.

کوره های هافمن: در این نوع ، کوره کاملاً ثابت ولی شعله متغیر است و برای پخت آجر بکار می کند. این کوره های شامل یک آتشدان و قسمت فوقانی طاق مانند ساخته شده از آجرهای دو جداره وجود دارد. هوای این کوره ها توسط گازهایی مثل متان (CH4) و مونواکسید کربن (CO) تنظیم می کند که هیچ اکسید کننده ای نیست و نه احیا کننده. فقط در مرحله آخر اگر سرامیک حاوی Fe2O3 باشد ، با فرستادن عامل احیا کننده آن را تبدیل به FeO می کند تا رنگ سرامیک روشن شودسرامیکهای سنتی:

متخلخل: آجرها ، نسوزها ، سفالها و مواد کوسهگری که به صورت رنگین ایجاد می شود.
متراکم: سفالهای سفید ، ظروف چینی سفید ، ظروف سفالین رنگی
سرامیکهای حاصل از تکنولوژی جدید:

تنهازه سرامیک در زندگی روزمره انسان استفاده فراوانی دارد. انواع ظروف ، سرویس های بهداشتی و مصالح ساختمانی از کاربردهای روزانه سرامیک استفاده می شود. در نیروگاه های اتمی از قطعات ضخیم سرامیکی به عنوان محافظت از راكوروها برای جلوگیری از نشر پرتوهای رادیواكتیو به خارج از راكتور استفاده می شود و در صنایع الکترونیك برای ساخت خازن مورد استفاده قرار می گیرد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین کاشی و سرامیک روز دنیا و آدرس ceramictilenew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :